Bortúra a Szerémségben

Korai időpontban indult el kis csapatunk délvidékre. Pestről kivezető nehézkes utunk után a sztrádán már rákapcsolt a sofőrünk és hajtottunk a határ felé.

01 határ

Szerbiában egy út menti Mol kútnál kényszer pihenőt kellet tartanunk. Házigazdánk nagy lelkesedéssel és hűtőtáskákkal várt bennünket.

Maurer Oszkár

Ekkor tudtuk meg, hogy a mostani bortúránk rendhagyó lesz. Utunkról egy képgaléria is készült melyet itt tekinthetsz meg. Szerémségi borvidék lett az úti célunk, ahol emberemlékezet óta kiváló szőlő terem és ebből adódóan a jó bor is. Maurer pincészet ültetvényeinek fele is itt található. Maurer Oszkár elvezetett minket Kamancra a Karátsonyi-Marcibányi grófok kastélyához ahol megtartotta a kóstoló első bemutatóját.

első kóstoló

Kóstolt borok: 2013-s Zöldfülű és Szerémi szerelem.
Zöldfülű (Úri bor)  Zöldfülű (Úri bor)Szerémi szerelemSzerémi szerelem
Oszkár elmondta, hogy Ő igazából mindig arra törekedik, hogy a dűlőinek a sajátosságait kihasználva minőségüket összehozza házasítások révén így kiváló Cuvée-eket készítsen.

Immár délidő lévén elindultunk az étterem felé ahol félre értésekkel, de vártak bennünket. Útközben egy perces kitérőt tettünk, hogy megnézzük a jellegzetes szerémségi palát, mely olyan jó hatással van az itteni borokra. Megérkeztünk Lugarmica étteremhez ahol az ebédünk: vegyes saláta (nyers hagyma, káposzta és nyers uborka volt), sült karaj, sült csirkemell és marha-, disznó-, birkahús keverékéből készül helyi specialitású grill hús (lapított fasírt) melyhez hasábburgonyát és friss vizet szervíroztak.

ebédre várva

A specialitás megosztotta a társaság ízlését, viszont a saláta tálnak nagy sikere volt. Ebédünk egy kicsit elhúzódott, de ismét buszra szálltunk és elindultunk következő állomásunkra.Ürögre való beérkezés előtt elhagytuk a főútvonalat, és Staro Hopovo közelében leparkoltunk friss forrásvízért és ez ideig nem kóstolt borokért.

Mézes Fehér

Először egy nagy barlangüreget kerestünk fel ahol új ízletes borral ismerkedtünk meg: 2014-s Mézes fehérrel .

Barlangi borkóstoló

Párperces séta után a forrás mellett további borral került közelebbi kapcsolatba az ízlelő bimbónk ez a 2014-s Álmoshegyi volt. Egy bortúra nem túra szőlőhegy nélkül ezért már késő délután felmentünk egy magaslatra ahonnan nagyon szép kilátás nyílt a Dunára és távolban láttuk Titel templomtornyát is. Ismét barátságba keveredtünk a flaskával. Itt 2014-s öreg tőkés olaszrizlinget, 2015-s szűretlen Sárga muskotályt, 2014-s Corvinat és 2012-s Corvinat,

Corvina

azért, hogy összetudjuk hasonlítani az öreg testes és a fiatal gyümölcsös bor közti különbséget.
Itt Bacchus istene összehozott bennünket egy szerb borásszal aki a szomszéd gazda volt. Véletlenül volt nála saját palackozású Szürkebarát (érdekessége a silleres színe volt, mert sokáig héjon lett érlelte) borával kínált meg minket. Visszaszálltunk a buszra és elindultunk Karlóváci szállásunkra. Karlóvác perem területén szálltunk meg két kis panzióban, többség a Sremski Karlovci panzióban lakott ahol vacsorával vártak bennünket. Kiadós vacsora ( marha-, szárnyas-, vaddisznóból készített gulyás penne tésztával és savanyúság) után még további borok kerültek a kóstolós poharainkba. Megismerkedtünk Maurer úr vörös boraival:

Birtokvőrós

2013 Szerémségi Kadarka, 2012-s Pinot noire, 2015-s Kadarka, 2011-s Birtokbor és a végén jött a desszertbor. a 2013-s Vínum Regnum. Reggeli után összecsomagoltunk és egy rövid sétával megtekintettük Karlóvác központjában az Ó-várost.

kút Illion palota kertjében

Felkerestük a Karlóci békekötés emléktemplomát (érdekessége a négy kapus rotunda jelleg).

Karlócai békekötés emléktemploma

Tovább utaztunk Péterváradra és útközben 300 éves templomra Panny Márie-ra is vettünk egy pillantást. Péterváradi csillag erődben tettünk egy rövid sétát, megtekintettük

Péterváradi csillagerőd bejárata

Péterváradi csillagerőd

Újvidék látképét is. Cenejben az ebédünket Salas 137-ben a major jellegű étteremben fogyasztottuk el. Itt tavaszt idéző lecsót ettünk, utána vegyes hústál volt burgonyával. Madárcsicsergés közben leöblítettük a finom falatokat 2014-s Zöldfülűvel, 2014-s Mézes fehérrel és a rétesekhez ittuk a 2011-s Vinum Regnumot. Temerinen keresztül felkerestük az Aracsi romtemplomot, ahol Maurer Oszkár ismertette a templom történetét és a helyre állítási anomáliákat.

Aracsi romtemplom

Utána Hajdújáráson a házigazda házát kerestük fel. Jó hangulatban, tele élményekkel sietősen indultunk a határ irányába. Este érkeztünk haza a kiindulási pontunkra.