Kárpátmedencei bortúra

DÉL BARANYAI BORÚT – DRÁVASZÖG
2018.05.26-27.

Szokott időben, gyönyörű napsütésben találkozott a kis társaságunk. Minden résztvevő megérkezése után buszunkkal nekivágtunk az útnak, hogy elérjük a célállomásunkat. Ilyen hosszúúton menetközben megszomjazik, megéhezik a társaság. Batyukból előkerült ez is-az is, jó volt, finom volt. Még a villányi borvidéken megejtettük az első kóstolót. Minden túrán van valami, ami kultúrához, vagy a természethez kapcsolódik. Villányban a régi kőfejtőhöz mentünk fel és csodáltuk a szép panorámát a kilátóból.

–

Pihenés képen betértünk Günczer Tamás pincészetébe egy gyors kóstolóra.
Tamás nevében egy kedves vidám hölgy tartotta a kóstolót, mely 2017 Mont Blanc cuvée, 2017 Villányi rozé cuvée, 2017 Villányi portugiezer, 2015 Stílus cuvée, 2011 Bocor kékfrankos és a 2013 Ördögárok állt. Újra buszra szálltunk és elindultunk a Drávaszög felé. Karancsra érkezvén Ivica I Marica fogadóban elfoglaltuk a szállásunkat.

Drávaszög dimbes-dombos vidékét a Báni hegyi kilátóból csodáltuk meg.

Immár elérkezett a vacsora ideje, betértünk a Szabó pincészetbe ahol borkóstolóval egybe kötött vacsorán vettünk részt. A vacsora vegyes (marha-, disznóhús és csülök) pörkölt volt, tésztával, kenyérrel. Szabó úr és családja a vacsorához: 2017 Sauvignon Blanc, 2016 Savignon Blanc, 2016 Pinot Blanc, 2016 Olaszrizling, 2016 Cabernet sauvignon, 2016 Merlot, 2016 Kékfrankos, 2016 Cabernet Sauvignon, 2015 Cabernet Sauvignon és végül a szép énekek ért egy 2015 Merlottal kedveskedett.

Szállásunkra visszatérve lepihentünk és készültünk a másnapi útra. Reggel házigazdáink fantasztikus reggelivel vártak bennünket. Helyi házi készítésű szalámi, kolbász, sajt, joghurt, vajjal és kenyérrel tették kellemessé a napot. Elbúcsúztunk a háziaktól és mentünk Csúzra. Csúzon Kováts úr várt bennünket, megnéztük a szép és termő citromfáit és indultunk a pincéjébe.

2016 Olaszrizling, 2017 Olaszrizling, 2017 Chardonnay, 2016 Sauvignon Blanc, 2016 Chardonnay, 2017 Rose Cuevée, 2015 Merlot és 2017 Tramini tette teljessé a kóstolósort. Következő és utolsó pince látogatásunk Gerstmajer úrhoz vezetett.

Itt 2017 Szürkebarát, 2017 Tramini, 2017 Chardonnay, 2017 Olaszrizling, 2016 Rajnai rizling és 2016 Olaszrizlingből állt a borsor. Kováts pincében házi készítésű medvehagymás és sajtos keltészta volt a borkorcsolya, addig Gerstmayer úr klasszikus zsíros kenyér pirospaprikával kínálta a csapatunkat.

Útközben hazafelé megálltunk Kiskőszegen (Batina) és megnéztük a világháborús emlékműtől a gyönyörű panorámát Dunára, Szerbiára.

Új élményekkel értünk haza.