2019 02 02 X. Téli Tihany Teljesítmény Túra

Túraprogramunkat itt tekintheti meg

Ma Téli Tihany Teljesítmény túrára indultunk 10 fővel, de csatlakozott még három túratársunk. Háromórányi utazás után meg érkeztünk a Tihany alsóra. Én előre szaladtam az itinereket felvenni mindjárt kiosztottam és elindultunk, hogy minél hamarabb teljesítsük a 15 km. – es távot.

A hirtelen támadt tavasz miatt meg az előzőnap leesett eső nyomán dagasztottuk a sarat. Bár próbáltuk kikerülni ezeket a helyeket volt ahol nem lehetett. Akasztó dombon gyűjtöttük be az első pecsétet. Majd sorba a többit. A horgász tanyánál a pecsét mellé sajtos tallért, forróteát forralt bort is kaptunk. Bár az idő jó az esőcseppek meg a felhőkbe maradtak menni kel.
Megyünk az Apáti hegyre az Őrtoronykilátóhoz a következő ellenőrzőpontra itt csak pecsétet kapunk. Szőlő ültetvények között megyünk, az út sáros próbálunk a szélén menni. Felkaptatunk az Apátsági pincéhez pogácsa tea forralt bor és kivalló pálinkát is kínálnak a pecsét mellé. Már nincs, sok háta a célig felkel kapaszkodni a kálváriához aztán le a célba, a sátorba. Leadjuk az igazoló lapot.

A X. alkalomra nem kitűzőt, hanem szép érmét kapunk. Megyünk a zeneiskolába enni virsli meg tea menü. Szeretnék, még egy fotót nyakunkba az éremmel nagy nehezen összeáll a csapat egy vidám hölgy lefotóz minket. Még van idő, hogy a tóba állva a brancsomról a sár nagyját lemossam. Megyünk ki a buszmegállóba.
Már utazgatunk egy ideje, de nem tudjuk meg szokni, hogy ha elhagyod, a „várost” itt mindenki ráér, kicsit késik a busz, de időbe érünk, Veszprémbe a vasútra jegyet veszünk, befut a gyors. Hazafelé elnyom a buzgóság. Ma jött ki a medve a barlangjából körülnézett nem láthatta az árnyékát tavasz lesz.