2019 12 Bud Spencer túra

Túraprogramunkat itt tekintheti meg

Az év utolsó szerdai túrája Az útvonal a „Bud Spencer” teljesítmény út vonalát követve haladt. Bár meg ígértem, hogy az idén részt veszünk rajta de ez valamiért nem sikerült. 2020 ba figyelem a rendező Sarokkő egyesület lapját és benevezünk a végén hagymás babot eszünk.

A túra a Szépjuhászné éttermétől indult sajnos ma egy valamilyen baleset (Csőtörés) miatt kialakult torlódás miatt elég izgalmasan indult, de azért kb. 20 perccel a meghirdetett indulást követően útra keltünk. Szilfa tisztás, Kecske hát, Remeteszőlős, (Itt lementünk s az ördög árok patak partjára hogy kikerüljük az aszfaltot)

Remete szurdok majd Máriaremete Kisboldog Asszony Bazilika. Bazilika parkjába meg ebédeltünk. A nap igen melegen sütött azt beszéltük, hogy ebbe a hirtelen jött melegbe a természet megbolondul, kihajthatnak, a virágok kirügyeznek a fák december végére. Egy hosszú „aszfaltúra” után értünk a Hűvösvölgyi Nagyrétre.

A hárshegyi megállót elhagyva (a sárgasáv jelzésen) jött a meglepetés. Fórizs Tibor túra társunk kitartóan és hosszan levelezett a gyermek vasút igazgatóságával, hogy a síneken átkelve a lépcső, esős, havas időbe igen veszélyes lehet.

Téli időszakba volt mikor fenéken mentek le a lépcsőn. Kérte mielőbb tegyenek oda korlátot.

Megszületett a korlát ugyan ma nem volt rá szükség, de hosszú még a tél. Már nem voltunk messze a céltól. János javasolta, hogy kevésbé meredek sífutó úton menjünk, arra mentünk. Vissza értünk a rajtvonalra igen jól teljesítettünk, mert 13:53 kor már a buszmegállóba vártuk a buszt. Még kicsit bágyadtan sütött nap az mégis szokatlanul meleg volt. Nagyon kellemes túrát tettünk ma. (A nap mérlege 19 km 397 m)